شرایط دریافت بیمه بیکاری تغییر می‌کند ؟

شرایط دریافت بیمه بیکاری تغییر می‌کند ؟
شرایط دریافت بیمه بیکاری تغییر می‌کند ؟
12 اسفند 1402

انتشار در اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

سازمان تأمین‌اجتماعی برای اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه‌شدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست می‌دهند، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ؛ تفاهم‌نامه سه‌جانبه امضا کرد .

به‌گزارش روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی ، در این تفاهم‌نامه که به امضای علی حسن رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی و مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رسیده ، مقرر شده است سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنان ؛ متناسب‌ با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند .

براساس این گزارش ، به موجب این تفاهم‌نامه ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را که حداقل شش ماه از مدت دریافت مقرری بیکاری آنان باقی مانده است ، براساس سن ، جنس ، رشته تحصیلی ، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی کرده و متناسب با نیاز بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار ، برای گذراندن آموزش‌های مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنند .

تعهدات سازمان فنی حرفه ای

سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز براساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است ضمن اجرای دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای بازار کار هر منطقه و تقاضای کارفرمایان ، فهرست مقرری‌بگیرانی را که از ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزشی امتناع می‌کنند یا این دوره ها را ترک می‌کنند، در پایان هر ماه به ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی ارسال کنند . براساس بند ب ماده ۸ قانون بیمه بیکاری مصوب سال ۱۳۶۹ ، مقرری بیمه بیکاری افرادی که بدون عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی خودداری کنند ، قطع خواهد شد .
سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز براساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است با اخذ مستندات هزینه‌کرد ، هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موضوع این تفاهم‌نامه را از محل اعتبارات بیمه بیکاری هر شش ماه یک بار به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واریز کند .

 

مطالب مشابه
گواهینامه ها
۱۴۰۲/۰۶/۱۹
دیدگاه‌ها
امتیاز دهید:
0 از 5